Problem z nowymi szkłami

Dla tych, którzy chcą lub muszą nosić okulary

Moderator: mfra

Problem z nowymi szkłami

Postprzez olimi78 » Wto Gru 15, 2015 12:52

Witam, zacznę od początku. Okulary noszę od dziecka i jest to duża wada. Obecnie mam 45 lat i po 10-ciu latach ( wiem, moje zaniedbanie) postanowiłem zmienić okulary. Okulary które noszę obecnie to + 8,oo na oby dwoje oczu, zwykłe szklane. Po wizycie u okulisty okazało się,że tylko na oko prawe jest większa moc więc mam receptę ; op +8,50 ol +8,00 bez cyl. Otóż pani optyk doradziła mi szkła bardzo dobrej firmy, plastiki z różnymi bajerami 1,74.( za bardzo się w tym nie znam) w sumie za same szkła wyszło 1000zł. Po odebraniu okularów okazało się, że gorzej w nich widzę. Jadąc autem wieczorem światła mnie strasznie oślepiają nie widzę dokładnie drogi i mam uczucie rozdwajania i zezowania. Muszę zmieniać na stare okulary. Nie potrafię przeczytać napisów na telewizorze ,litery się zlewają i tak jakbym patrzył przez taflę wody. No jednym słowem po całym dniu byłem jak pijany. Kazali się przyzwyczajać, po tygodniu to samo, więc umówili wizytę z przedstawicielem tej firmy, coś tam po mierzył, przykładał jakieś szybki i nagle zacząłem widzieć dobrze. Ponoć ta dodatkowa szybka dawała większą moc. Znowu badanie u okulisty (bardzo dokładne), znowu wszystko jak wcześniej. Optyk stwierdził, że nikt nie zrobił błędu, ale wymieni mi szkła na prostszą konstrukcję na ich koszt,a te mi oddadzą i może się przyzwyczaję kiedyś, to wymienią. Moje pytanie to czy można dać gwarancję na to czy się przyzwyczaję. Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale ja zapłaciłem za szkła 1000zł, które teraz mogę sobie włożyć do szuflady. Wiem, że wymienią na inne, ale czy nie powinienem ubiegać się o zwrot różnicy w cenie szkieł, a te po prostu niech sobie zostawią. Myślę, że osoby pracujące w takim salonie powinny wiedzieć, że z całkiem prostych szkieł nie powinno się zakładać od razu z górnej półki.
olimi78
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: Wto Gru 15, 2015 11:35

Re: Problem z nowymi szkłami

Postprzez mfra » Wto Gru 22, 2015 10:30

Temat był już kilkakrotnie poruszony na forum:

Poniżej cytuje wprost post użytkownika abc:
"Jeżeli stare szkła były dobre, tzn. każdym okiem widziała pani dobrze, a w nowych jest źle, to nie wnikając w powody okulary na dziś są złe. Być może, ze wada jest rzeczywiście taka jak pani nowe szkła (wówczas każde oko patrząc oddzielnie powinno widzieć lepiej niż w starych okularach) i wymaga to adaptacji, ale przy tak ostrej, negatywnej reakcji chyba będzie z tym problem. Czasem tak jest, nawet jeżeli teoretycznie szkła są dobre, adaptacja jest trudna, czasem niemożliwa i trzeba zmienić moc szkieł. Ale o tym powinna pani być uprzedzona przed decyzją o zakupie okularów, ponieważ mogłaby pani, z różnych powodów, np. finansowych, nie podjąć ryzyka i zdecydować, aby wykonano okulary z mocą soczewek jak w starych okularach. Jeżeli nie była pani uprzedzona, a zarówno badanie i okulary były wykonane w zakładzie, to całkowitą odpowiedzialność bierze na siebie optyk. Panią nie interesuje zasada współpracy lekarza i rozliczenia optyka z lekarzem. Lekarz pracuje w jego zakładzie, badanie było wliczone w cenę okularów, a więc tym bardziej wynika z tego, że lekarz jest tylko pracownikiem zakładu. Gdyby prowadził oddzielny gabinet, to należność za badanie i fakturę powinna pani dostać w gabinecie. Jednym słowem, poza dyskusją jest, że to optyk odpowiada za całość. Być może po okresie adaptacji wszystko będzie dobrze, ale jeżeli nie, to powinna pani zabezpieczyć sobie możliwość poprawienia okularów lub zwrotu należności.
Co robić?
1. Złożyć reklamację na piśmie - z datą, pani danymi adresowymi i potwierdzeniem jej złożenia na kopii - z tytułu niezgodności wyrobu (pani okularów) z umową. Ważne, aby w reklamacji było to stwierdzenie; „z tytułu niezgodności z umową”, bo to określa jednoznacznie jakie przepisy będą miały zastosowanie. W reklamacji proszę opisać w skrócie te wszystkie zaburzenia, problemy, bóle głowy i oczu, o których pisze pani na forum. Proszę również napisać czego pani oczekuje, np. zwrotu kosztów badania i okularów, bezpłatnej wymiany soczewek na prawidłowe lub np. o mocach w starych okularach.
2. Optyk nie może odmówić przyjęcia reklamacji i w terminie 14 dni od złożenia reklamacji musi pani odpowiedzieć na piśmie. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza (wynika to z ustawy), że uznaje reklamację za zasadną i zgadza się na jej załatwienie w sposób jaki pani zaproponowała.
3. Na złożenie reklamacji z tytułu niezgodności z umową ma pani 2 lata od daty zakupu, ale, jeżeli ta niezgodność została zgłoszona przed upływem 6 miesięcy od zakupu, to rozumie się, że występowała już w momencie zakupu. Jeżeli przyzwyczai się pani do okularów, to nie będzie sprawy, ale jeżeli nie, to zawsze może pani wówczas wrócić do reklamacji.
Oczywiście może pani poczekać i złożyć ewentualną reklamację przed upływem 6 miesięcy z tym samym skutkiem, ale w sytuacji gdy optyk już się zapiera, pani sytuacja będzie lepsza jeżeli reklamacja będzie wówczas ponowna.
Moim zdaniem w opisanej sytuacji optyk nie ma najmniejszych szans, musi uznać reklamację i chyba nie będzie na tyle nierozsądny, aby zdecydować się na poniesienie dodatkowych kosztów ewentualnego postępowania sądowego."
*************************************************
Michał Frączek
Sales Solutions Manager
*************************************************
Awatar użytkownika
mfra
Stały bywalec
 
Posty: 883
Rejestracja: Czw Cze 09, 2005 12:08


Wróć do Okularnicy

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron